MVC route .html uzantılı sayfaya yönlendirme

Merhaba arkadaşlar. Ben genellikle Mvc Routing yaparken /ana-sayfa gibi gönderimler yapıyordum. Neden sonuna .html koyarak göndermiyorum diye düşündüm 5 dakika önce. Denemeler yapmaya başladım.

404 Sayfa bulunamadı hatasını aldım ilk başta. Tarayıcı haklıydı. http://altayolcay.com.tr/ana-sayfa.html diye bir adresim yoktu.

Bu sorunu Web.config dosyasına ufak bir kod ekliyerek hallettim. Ve artık tarayıcı http://altayolcay.com.tr/ana-sayfa.html diye bir sayfayı bulabiliyor.

Kod dizesi ve anlatımı aşağıda.


Web.Config dosyasının system.webServer tagının içine handlers diye bir tag ekliyorum. içinede add ile kayıt işlemi yapıyorum.

Kod Dizesi:

  <system.webServer>
<handlers>
      <add name="HtmlFileHandler" path="*.html" verb="GET" type="System.Web.Handlers.TransferRequestHandler" preCondition="integratedMode,runtimeVersionv4.0"/>
    </handlers>
  </system.webServer>
RouteConfig.cs sayfasında sie normal kodu yerleştiriyorum.

routes.MapRoute(
                name: "anasayfa",
                url: "ana-sayfa.html",
                defaults: new { controller = "Home", action = "Index" }
            );
Tek bir fark ile. Url parametresine html gönderdiğim için .html uzantısını veriyorum.

İyi çalışmalar dilerim arkadaşlar..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Asp.Net ve Sql ile Bağlantılarda Alınan Hatalar

Sql İlişkili Tablolardan Kayıt Silerken yada Değiştirirken Oluşan Hata