Erbilen'den Projeler

Merhaba arkadaşlar..

Açık öğretimde tek dersten kaldım hayla çalışmalarıma devam etmekteyim. Bu hafta sonu sınav var. Kafam şişti çalış çalış. Neyse ara verdim gireyim dedim bir bloguma yazı yazayım :). Ne yazacağımla alakalı konum aslında belli. Size birini tanıtacağım. Proje sahibi yazılım konusunda geleceği açık olan bir çocuk. Hukuğumuz bir eldeki parmak sayısını geçmez. O farkında olmasada projelerini takip etmekteyim :)

İlk önce nasıl blog sitesiyle tanıştığımı anlatmak istiyorum size. Bundan aylar önce belki de 1 yıl olmuştur, jquery öğrenmeye karar verdim. İnternetten kitap videolu ders ararken erbilen.net ile karşılaştım. Kendi emeğiyle videolu dersler çekmiş arkadaş. Ve gayet ses olsun görüntü olsun başarılıydı. Çok güzel örneklerle anlatım mevcuttu. Ve en basit şekilde anlatmaya çalışmıştı. Bu yaptığı şey takdiri hak ettiğini düşünmekteyim.

Kendisi de tahminimce bloğunu yeni kuruyordu. Şu an tam anlamıyla temeli oluşmuş şekilde olduğunu görmekteyim. Ve sadece ders veya projelerle beyin yormadığını görüyorum. Günlük yaptığı olaylar, besteleri ve müzikleri de mevcut. Kısaca hayatını blog yapmış. İlk sloganı yanlış hatırlamıyorsam "bu blog yanlızlığımın kanıtıdır" dı. Zaten benim  söylediklerimi tek cümle ile özetlemekteydi. Şu an baktığımda açıklaması "Kişisel yazılarımı, projelerimi, hazırladığım eğitim videolarını, söylediğim müzikleri, çektiğim fotoğrafları ve daha fazlasını bulabileceğiniz kişisel bloğuma hoşgeldiniz!". Bu açıklama biraz kapitalist üye çekmek için geniş açılı olsa da eski sloganını seviyordum. Çünkü biz yazılımcılar bilgisayarımız, editörümüz, kız arkadaşımız karımız varsa hayatımızdaki ailemizle beraber tek varlık ve projelerimiz mevcuttur.  Eğer bu saydıklarımdan tek biri eksik olsa da projelerimizin popülerliği bizi tatmin etmektedir.

Ben bu işe başlamadan önce halime bakıyorum. Ultima Online oynayan sınavlara girip çıkan bir çocuktum. Oyunlardı beni bu sektöre iten. Lisede hocaların arkadaşlarımı kandırmasıyla teknik servis okudum. Sınıf açılmadığı için. İntikamımızı da bir alt sınıfa bu durumu anlatarak web tasarım dalını seçin diyerek almıştık. Fakat biz her birimiz birer çöp olacaktık.  Arkadaşlarımdan benim dışımda bildiğim kadarıyla, hiç biri bu sektörde değil. Ben ise oyunlar sayesinde bu sektördeyim. Ve tabi ki uzaktan kuzen Tunay sayesinde bu sektöre adımımı attım. Dönüm noktalarından biriydi diyebilirim. Bilge adam akademide temelimi alıp(c#,asp.net,ado.net,mssql) konularında, Uğur Bilgisayar'da Uğur Yıldırımla tanışarak ikinci adımımı da atmış oldum.Sağolsun çok yardımcı oldu. Kısa süre yardım etmesine rağmen kütüğü bir baş yapıta dönüştürdü. Onun yanında 2 Proje tamamladım. Çok şey borçluyum kendisine. Ne zaman başım sıkışsa da yardımcı olacağını biliyorum.

Gelelim erbilene :). Bu adam var olan projeyi bile yapsa, yapılmış projeden daha iyi geliştireceğini kanıtladı. Örneğin uzmancevap.org dan bahsetmek isterim. Yazılımcılara yardımcı olmak için yazılan bir projedir. Ben bir projede takıldım bir konuda girip yardım istediğim zaman yada mantık yardımı istediğim zaman, orada bulunan herhangi bir yazılımcı konu hakkında bilgisi varsa hemen yardımcı oluyor. Aynı şekilde yardım isteyen bir kişiye o an aktifsem sitede bende anında yardımcı olmaya çalışıyorum. Tamamen yazılımcılar arasında yardımlaşma platformuda diyebiliriz.

Birde son projelerinden Sözlü Kod ' dan bahsetmek isterim. Daha beta aşamasında olmasına rağmen sözlük teması ve tahminimce mantığını alan bir yazılım. Fakat konularına bakınca teknoloji, yazılım konularını ele almakta şu an. Ve gelişimini tamamlarsa benim düşüncem çok güzel bir proje olacak.

Tayfun Erbilen çok güzel tasarımlar ve kodlamalar yapmaktadır. Fakat bir referans projesi var dün gördüğüm. Yorum yapmak istemedim kalbi kırılmasın diye. Belki de düşüncelerimi söyleyerek yardımcı olacaktım bilmiyorum. Çok uğramış emek vermiş belkide bu yüzden yorum yazmadım. Oyunla ilgili bir tema yapmış. Jquery ile çok güzel animasyonlar kodlamış. Fakat ben anonymous olarak görüşümü belirtmek isterim. Hemen Tanıtım Sitesini de Vereyim Sizlere.
Site => Referans 2.
Yeşil renk için bir şey diyemeyeceğim. Fakat oyun siteleri için eğer aksiyon konusu yoksa siyahı tercih etmemesini isterdim. Siyah boğucu bir renktir ki oyun sitesinde uzun zaman geçirmesini isteniliyorsa kullanıcılar gri veya beyaz tonu tercih etmeliydi. Ana sayfadaki jquery animasyonlar çok baş döndürücü olduğunu görüyorum. Yani biri sağa gidiyor biri sola. Gözü yoran bir çokluk olduğunu düşünmekteyim. Fakat tecrübeleri ile daha güzel şeyler yapacağına eminim.

Unutmadan şundan da bahsetmek istiyorum. Tayfun hala yapıyor mu bilmiyorum ama bir zamanlar videolu dersler için profesyonel stüdyoda anlatarak para kazanıyordu.

Yazımın sonuna geldim :) Bu kadar uzun bir yazı beklemiyordum. Fakat Erbilen imzasıyla atılan projelere değer olduğunu düşünmekteyim. İşini hakkıyla yapanlara hep saygı duymuşumdur. Bu adamın yaptıklarını takip edin. Eğer bu sektörde kendi gelişimini tamamlayıp ilerlerse bu adam çok büyük işler başaracak.

Saat 21:16 tarih 23.01.2014 Herkese İyi Akşamlar Dilerim..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Asp.Net ve Sql ile Bağlantılarda Alınan Hatalar

MVC route .html uzantılı sayfaya yönlendirme